Niewątpliwym atutem projektu jest zwiększenie świadomości ekonomicznej społeczności lokalnej. Uczniowie mają dużą samodzielność w działaniu, mogą rozwinąć swoje umiejętności przedsiębiorcze i kreatywność. W ramach zadania „debata szkolna” uczniowie przeprowadzą dwie debaty oksfordzkie. Jedna dotyczy wprowadzenia euro w Polsce i wynikających z tego korzyści i strat, druga kwestii płatności w gotówce i kartami płatniczymi. Co ciekawe, druga debata odbyła się online z zaprzyjaźnionym Zespołem Szkół im. Stanisława Staszica w Pile. Drugie zadanie pt. „warsztat uczniowski” jest realizowane na wielu płaszczyznach - w postaci teleturnieju wśród uczniów „Milionerzy” oraz „Postaw na milion”, wykonania warsztatów na temat historii pieniądza przez uczniów, wykonania sondy ulicznej wśród średzian i poznaniaków oraz ankiet wśród społeczności szkolnej i lokalnej. Celem warsztatów było zbadanie stanu wiedzy Polaków w różnym wieku na temat funkcji emisyjnej NBP.
Ostatnim blokiem tematycznym projektu jest „Lekcja z ekonomią”. Założenia projektu są takie, że jest lekcje mają być interdyscyplinarne, ale dotyczyć danego tematu. Dlatego wykonano lekcje z podstaw przedsiębiorczości na temat funkcji pieniądza, struktury Narodowego Banku Polskiego oraz zajęcia warsztatowe na temat zabezpieczeń na banknotach emitowanych przez NBP. Na lekcji informatyki skupialiśmy się na monetach i projektowaliśmy monety kolekcjonerskie w programie Canva z wizerunkami patronów roku 2024: Władysława Zamoyskiego, Czesława Miłosza, Witolda Gombrowicza, Wincentego Witosa. Na lekcji chemii przeprowadzaliśmy doświadczenia chemiczne na monecie 1 groszowej, a na historii dowiedzieliśmy się o historii pieniądza na przestrzeni wieków. Wszystkie działania ambasadorów są na bieżąco relacjonowane na specjalnej stronie na FB – Złote Szkoły NBP LO Środa Wlkp. Zwieńczeniem projektu była wycieczka do oddziału okręgowego NBP w Poznaniu, gdzie korzystaliśmy z samoobsługowych automatów do wymiany bilonu oraz zakupiliśmy banknot kolekcjonerski z wizerunkiem Mikołaja Kopernika. W projekt Złote szkoły poza koordynatorami – panią Natalią Olkiewicz i panią Katarzyną Węcławiak zaangażowali byli: pani Agnieszka Szymańska-Michalak, pani Maria Król i pan Sławomir Brambor.